Helsinki Pride on julkistanut ensimmäiset viralliset kumppaninsa vuodelle 2020. Tapahtuman pääyhteistyökumppaneita ovat muodin verkkokauppa Zalando, asianajotoimisto Borenius, Helsingin Sanomat sekä Helsingin kaupunki.
–Olemme todella ylpeitä Zalandon, kansainvälisestikin tunnetun yrityksen, tuesta Helsinki Pride -viikolle ja työllemme yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon edistämiseksi. Se on hieno esimerkki siitä, miten menestyvät nykyaikaiset yritykset ottavat kantaa yhteiskunnallisiin kysymyksiin ja tukevat muutosta parempaan, kommentoi tapahtuman järjestävän Helsinki Pride -yhteisön toiminnanjohtaja Aaro Horsma.
Helsinki Pride -viikko on Suomen suurin ihmisoikeustapahtuma, jonka tarkoitus on muistuttaa yhtäläisten oikeuksien kuuluvan kaikille seksuaalisesta suuntautumisesta tai sukupuolesta riippumatta. Helsinki Pride -viikko järjestetään joka vuosi juhannuksen jälkeisellä viikolla, tänä vuonna 22.-28. kesäkuuta. Viikon aikana järjestetään kymmeniä kulttuuritapahtumia, keskustelutilaisuuksia, juhlia ja muuta ohjelmaa Helsingin alueella.
–Helsinki on yhdenvertaisesti kaikkien koti. Kaupunki haluaa omalta osaltaan olla mukana tukemassa tämän tärkeän tapahtuman onnistunutta ja sujuvaa toteutusta. Helsinki Pride -viikko tekee näkyväksi yhteisen tavoitteemme Helsingistä kaupunkina, joka on turvallinen, välittävä, hauska ja vetovoimainen ihan jokaiselle. Kaupunkiorganisaation kaikilla tasoilla olemme sitoutuneet toteuttamaan tätä tavoitetta myös Pride-viikon ulkopuolella, painottaa Helsingin pormestari Jan Vapaavuori.
Tapahtuma huipentuu lauantaina 27.6. järjestettävään Helsinki Pride -kulkueeseen sekä puistojuhlaan, johon osallistui viime vuonna yli 110 000 ihmistä. Tapahtuman järjestää Helsinki Pride -yhteisö, joka tekee ympärivuotista työtä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksien puolesta.
–Jokainen Helsinki Priden yhteistyökumppani on tärkeä tuki sekä tapahtuman mahdollistamiseksi että ympärivuotiselle työlle, jota teemme esimerkiksi turvapaikanhakijoiden ja sateenkaarinuorten parissa, toteaa Horsma.
Helsinki Pridella on vuosittain kymmeniä yhteistyökumppaneita, joista nyt julkistettiin ensimmäiset kaksikymmentäneljä. Mukana ovat muun muassa Clarion Hotel, TietoEvry, Ruosila, Nitro Group sekä Marimekko. Karhu-olut on Helsinki Priden yhteistyökumppani jo kolmatta vuotta.
–Karhu on Suomen suosituin olutbrändi, brändi jota kuunnellaan. Karhun ”Seuraa itseäsi” -viesti rohkaisee jokaista olemaan oma itsensä ja tekemään asioita, joita itse haluaa – ei siksi, että joku muu niin vaatii tai odottaa. Siksi on luonnollista, että Karhu on mukana tukemassa Helsinki Pridea, joka edistää Karhun arvoihin kuuluvaa yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa, kommentoi Sinebrychoffin markkinointijohtaja Alexander Sneen.
Kaikki nyt julkaistut vuoden 2020 viralliset Helsinki Pride kumppanit ovat: Zalando SE, Borenius Asianajotoimisto, Helsingin kaupunki, Helsingin Sanomat, Clarion Hotel, Marimekko, TietoEVRY, Ruosila, Nitro Group, Karhu, Alko, Kela, Ernst & Young, Burger King, Accenture, Elisa, DNA, Telia, Espresso House, Finnkino, Academic Work, Varma, TBWAHelsinki sekä Videolle.fi.
Kumppanit logoineen löytyvät osoitteesta pride.fi/toimintaamme/helsinki-pride-week/partnerit/
Lisätietoja:
Aaro Horsma
Toiminnanjohtaja
Helsinki Pride -yhteisö ry
+35845 121 0026
aaro@pride.fi
Helsingin kaupunki:
Pormestarin haastattelupyynnöt:
erityisavustaja Maira Kettunen
puh. 050 357 7197
maira.kettunen@hel.fi
Sanna Forsström
markkinointipäällikkö, kaupunginkanslian viestintäosasto
puh. 040 531 3713
sanna.forsstrom@hel.fi
Karhu:
Alexander Sneen
Marketing VP
alexander.sneen@sff.fi
050-431 1877